Här hittar du de vanligaste frågorna och goda råd:
Alla varor i lager skickas senast 8 arbetsdagar från mottagandet av beställningen.
Dock går det ofta snabbare.
Vi använder DHL och Postnord i Sverige.
Utskick från lagret kommer att ske inom 8 arbetsdagar och du kommer att få track & trace på det angivna telefonnummer och e-post,
när varan skickas från vårt lager.
Större varor skickas med DHL, och levereras alltid till trottoarkanten. Det vill säga speditören
levererar varan så nära ditt hem som möjligt, men bär inte in den och kan inte placera den på en specifik plats.
DHL kommer att kontakta dig före leverans och avtala en lämplig tidpunkt.
Mindre varor skickas med Postnord som levererar direkt till dig. Är du inte hemma så ingår Postnord-paketet
i din paketbrevlåda (om du har en) annars kan den hämtas i närmaste paketbutik dagen efter.
Fraktpriset kommer att bero på varans storlek, därför kan du alltid se slutpris och
transportör i korgen innan du köper.
Alla beställningar skickas direkt från vårt lager i Odense, Danmark, och du får spåret samma dag som det skickas.
Nej, det kan du tyvärr inte.
Vi erbjuder inte hämtning och leverans med en av
våra operatörer är det enda alternativet du har
genom att handla på www.vitavia.se
Om det finns begränsade åtkomstvillkor för din adress, vänligen kontakta oss så snart som möjligt.
Avlastning sker intill vagnen och vid trottoarkanten, d.v.s. att transportföretaget inte är skyldigt att bära in godset i huset eller runt i trädgården utan så nära bostaden de kan.
Kontrollera att antalet kolli stämmer överens med fraktsedeln som föraren medför. Skulle det finnas avvikelser, vänligen notera dem omedelbart på fraktsedeln.
Kontrollera varenda en för yttre synliga transportskador. Skulle du hitta några tecken på skada, vänligen skriv ner dem omedelbart på fraktsedeln som tillhandahålls av transportören. (t.ex. "kartong böjd", "kartong klämd", "papp trasig") Föraren bör ge dig tillräckligt med tid för att utföra denna kontroll. Ta även bilder som dokumentation vid transportskador.
Vänligen acceptera mottagandet av eventuella skadade paket (anges på fraktsedeln). När vi har undersökt ärendet skickar vi omedelbart nya delar för utbyte.
Kontakta vår kundtjänst omedelbart om transportskador upptäcks på +45 66 15 10 30
Om du upptäcker transportskador på din vara måste vi veta detta inom 7 arbetsdagar
efter mottagandet!
Fyll i formuläret "Anmäl transportskada" här.
Kom ihåg att vi behöver bilder på skadan.
Läs mer om detta i det bifogade dokumentet i ditt spår och spåra meddelande, den kan läsas här.
Vi tar emot betalning med:
Mastercard
VISA
Pengarna dras först när varorna lämnar vårt lager.
Däremot kommer beloppet att reserveras på ditt konto från det att du köper varan, så vi
ha trygghet i att kunna ta emot pengarna vid sändning av varorna.
Om produkten köpts direkt från Vitavia har du som utgångspunkt
14 dagars ångerrätt. Detta börjar från den dag du tar emot varan.
Vi accepterar endast hävning av hela köpet och inte delar av det.
Tänk på att varan måste vara i originalförpackning, och så kan vara fallet
försämring av varans värde och därmed återbetalning om varan används.
Detta kontrolleras av vårt lager.
Alla returer måste avtalas med Vitavia innan du skickar!
Du måste själv ordna frakt och betalning för detta.
Returadress:
OPJ A/S
Volderslevvej 36A
5260 Odense S
Danmark
Om produkten köps direkt från Vitavia erbjuder vi 14 dagars ångerrätt.
Kom ihåg att alla returer måste avtalas med oss ??innan du skickar, och
att du själv måste ordna transport av den köpta vara.
Om produkten är köpt via någon av våra många återförsäljare måste
du kontaktar denna, för råd och vägledning.
Om du upptäcker brister i produkten som skickats inom utsatt tid,
du kan skriva till oss direkt på kundeservice@vitavia.dk eller
fyll i formuläret: "Förfrågan om din beställning"
Om du upptäcker transportskador på din vara måste vi veta detta inom 7 arbetsdagar
efter mottagandet!
Fyll i formuläret "Anmäl transportskada" här.
Kom ihåg att vi behöver bilder på skadan.
Läs mer om detta i det bifogade dokumentet i ditt spår och spåra meddelande, den kan läsas här.
Allt glas och polykarbonat måste köpas via vår webshop, här på vitavia.dk
Du kan inte beställa saker som inte är listade i webshopen.
Hitta glas och polykarbonat här!
Vi lagerför ett stort antal reservdelar så att du kan njuta av dina
Vitavia växthus så länge som möjligt.
Alla reservdelar måste köpas via vår webshop här på Vitavia.se
Nej, det kan du tyvärr inte.
Vi erbjuder inte hämtning och leverans med en av
våra operatörer är det enda alternativet du har
genom att handla på www.vitavia.se
Inga problem, du kan alltid hitta den senaste monteringsanvisningen för
ditt Vitavia-växthus på denna sida, klicka på länken nedan:
Vi erbjuder monteringsservice i hela landet!
Priserna är fasta oavsett bostadsort och kan ses under respektive
modell på sidan "VÄXTHUS".
Hitta den modell du vill ha och se priset under "MONTERING".
Första och högsta priset är installation på plan yta, d.v.s
bricka, träterrass, asfalt eller liknande.
Om ett pris kommer upp nedan detta kallas det punktgjutning,
och är ett tilläggspris om du vill ha ditt växthus punktgjutet
Det korta svaret är "Ja". Våra produkter är gjorda som en "Gör det själv" produkt,
och därför väljer de flesta också att själva montera sitt nya växthus.
Tiden för att montera ett växthus varierar mycket från hantverksskicklighet,
till växthusets storlek.
Men ett vanligt växthus som Merkur i storlek 9900 tar ca 2 personer, 2 arbetsdagar.